Vedtægter

Vedtægter for den selvejende Institution Rolfhallen

§ 1. Navn og hjemsted

Institutionens navn er Rolfhallen. Dens hjemsted er Rolfsted i Faaborg–Midtfyn Kommune.

Institutionen er selvejende.

§ 2. Formål

Institutionens formål er, at drive og bevare idrætshallen på en sådan måde, at den kan danne ramme om al slags idræts-sportsudøvelse. Endvidere kan hallen benyttes til andre formål f.eks. større møder, sammenkomster, udstillinger, koncerter, teaterforestillinger og lignede kulturelt virke. Benyttelse til sådanne formål kan kun ske, når det er foreneligt med de idrætslige aktiviteter. Hallen kan alene varetage lovlige kommunale opgaver, disse bliver beskrevet ovenfor.

§ 3. Bestyrelsen

Rolfhallen ledes af en bestyrelse på 3 til 5 medlemmer, der skal være myndige.

Bestyrelsen skal sammensættes på følgende måde.

  1. 3 til 5 medlemmer valgt af beboere i Rolfsted sogn.
  2. 1 medlem udpeget af Rolfsted Idrætsforening.
  3. 1 suppleant vælges af beboere i Rolfsted sogn.

        Medlemmer under pkt. a vælges for 2 år ad gangen.

        Medlem under pkt. b udpeges for 1 år ad gangen.

        Suppleant under pkt. c vælges for 1 år ad gangen.

Bestyrelsen konstituerer sig selv efter generalforsamlingen med formand, næstformand, kasserer, og hvis det er muligt, en sekretær.

Bestyrelsen fastsætter selv forretningsorden.

Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når et flertal af dens medlemmer er til stede. Afstemninger afgøres ved almindeligt stemmeflertal. I tilfælde af stemmelighed er formandens stemme afgørende. Der udarbejdes beslutningsreferat fra samtlige bestyrelsesmøder.

§ 4. Bestyrelsens beføjelser

Bestyrelsen varetager hallens drift, herunder udformning af skriftlige aftaler med hallens brugere og bortforpagtning af selskabslokalerne.

Bestyrelsen må ikke optage lån uden godkendelse fra kommunalbestyrelsen i Faaborg-Midtfyn Kommune.

Bestyrelsen ansætter halinspektøren, der har ansvaret for den daglige drift af hallen.

Regnskabet følger kalenderåret. Institutionens regnskab revideres af kommunernes revision eller statsautoriseret eller registreret revisor.

Kassereren drager omsorg for, at Faaborg-Midtfyn Kommune modtager budget og regnskab.

§ 5. Generalforsamling

Generalforsamlingen afholdes hvert år i marts måned.

Indvarsling sker med mindst 14 dages varsel ved annonce i dagspressen.

Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen skal være formanden i hænde senest en uge før generalforsamlingen.

Dagsorden:

  1. Valg af stemmetællere
  2. Valg af dirigent
  3. Formandens beretning
  4. Forelæggelse af det reviderede årsregnskab
  5. Valg af bestyrelsesmedlemmer – 2 medlemmer i ulige år og 2 medlemmer i lige år.
  6. Valg af suppleant – hvert år
  7. Indkomne forslag
  8. Eventuelt

§ 6. Ekstraordinær generalforsamling

Ekstraordinær generalforsamling kan afholdes, når et flertal i bestyrelsen kræver dette. Den ekstraordinære generalforsamling skal afholdes senest en måned efter anmodningen, og indvarsel sker på samme måde som ordinær generalforsamling.

§ 7. Vedtægtsændringer

Vedtægtsændringer kan ske, når et flertal af generalforsamlingen stemmer for dette.

Vedtægtsændringer skal være varslet ved indkaldelse til generalforsamlingen.

§ 8. Ophør

Institutionen kan opløses hvis 2 på hinanden følgende generalforsamlinger har vedtaget dette.

Generalforsamlingen skal afholdes med mindst 14 dages mellemrum.

I tilfælde af opløsning skal Faaborg-Midtfyn Kommunes kommunalbestyrelse give samtykke ved salg / ophør, eller være berettiget til at overtage eksisterende bygninger med inventar mv. mod at tilsvare eventuelle gældsposter.

Måtte der ved ophøret være et kontant overskud, der ikke skal anvendes til hallens virke, skal et sådant beløb anvendes i Faaborg-Midtfyn Kommune til almennyttige formål, der, så vidt muligt, kan sidestilles med nuværende selvejende institutions formål.